Elliott

Elliott Smith - Between the bars


Fel!

"Den tiondel som tjänar mest får nästan hälften av vårbudgetens skattelättnader, visar en analys gjord av riksdagens utredningstjänst."

källa: www.e24.se

Är det rimligt att  just nu göra detta när staten samtidigt sänker biståndet till de allra fattigaste länderna samtidigt som de sjukskrivna får allt sämre vilkor för att kunna leva ett drägligt liv?


Tavlor!

Tavlor till salu

Tänk att få ha en äkta Jonas Helwig tavla hemma på väggen!

RÖSTA!

Webbyawards


Det är upp till oss alla att rösta fram de bästa sidorna på nätet men även andra onlineaktiviteter. Se nu till att göra din röst hörd! det är dock förbjudet att rösta på myspace, aftonbladet eller swedbank.


// Tobbe


Inför...

Pearl Jam - World Wide Suicide



Ojoj bara tio veckor kvar nu tills jag ska på konsert!

Enkäten

Lite positiv information om utbildningen...

En enkät bland 114 av de studenter som gått Music Management-utbildningen i Hultsfred/Kalmar visar att 43 procent av dem nu arbetar inom musikbranschen eller närliggande kulturverksamhet. 23 procent jobbar som ekonomer i andra branscher och 4 procent driver egna företag inom musikbranschen. Endast 5 procent är arbetslösa eller sjukskrivna.

Det ser nästan ljust ut.

System?

Jag måste bara lägga upp detta lilla stycke som handla om system... texten är tagen från en bok i organisatioonsteori. Va de Hatch gumman hette tro?

"Du bör också vara medveten om att det vi kallat för delar av ett system även kan uppfattas som ett system i sig. System består dock inte enbart av system, utan bildar också nya och större system. Systemteorins synsätt är att system verkar inom andra system, som i sin tur återfinns i andra system som... och så vidare. Varje system innehåller alltså subsystem, samtidigt som de själva utgör subsystem i ett större system. När vi använder oss av systemteorinsmåste vi därför betrakta varje företeelse som ett inriktat system, som består av det övergripande systemet (systemet i sig) och ett antal subsystem."

Mycket underhållande text!


RSS 2.0